glasba v igrah

October 29th, 2006

Razmišljam o glasbi v strateških igrah, avanturah in ostalih igrah, kjer je glasba skomponirana, je del ambienta in je stalno prisotna v ozadju. Igre/serije, ki mi padejo na pamet, ker sem jih igral: Settlers, Warcraft, Monkey Island, UT.

Tako glasbo je najbrž blazno težko narest. Ne sme vsebovati nobenega preveč izrazitega vzorca, ne sme se preveč ponavljati, dobra je samo, če se ujame z vzdušjem in k njemu pripomore. Biti mora precej bolj subtilna kot glasba v filmih (LOTR OST ava!). Ne sme vsebovati praktično nobene zgodbe, nobenega preveč izstopajočega inštrumenta in nobene plešoče črnke. Pri vsem tem mora še vseeno biti dinamična in pestra. Po dolgih urah poslušanja mora še vedno biti poslušljiva. Se pravi: imeti mora natanko tiste lastnosti, ki jih “običajna” glasba nima.

V omejitvah se pokaže genij. Za moj okus v tem pogledu posebej izstopata seriji Warcraft in Monkey Island, čeprav to seveda ni objektivno iz dveh razlogov: v življenju nisem preigral veliko različnih iger (kar pa ne pomeni, da nisem igral veliko ur) in všečnost je v končni fazi stvar okusa (ki ga eni nimajo). Glasba v Warcraftu II se mi zdi celo najboljša glasba v igrah sploh. Pred kratkim sem našel tele MIDI datoteke, zadeva pa že domuje na moji playlisti. Hudo. Glenn Stafford, thou composeth great music of medieval/fantasy genre. :)



3 Responses to “glasba v igrah”

  1. domn Says:

    Res ni dobrga špila brez dobre muske!
    Izpostavu bi še Ultimo Online, World of Warcraft, One Must Fall 2097 in pa Castles 2 (zelooo stara zadeva :))

  2. LockPick Says:

    ut musko mam js ce rabs. :P

  3. trik Says:

    se strinjam za one must fall.